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NRx Pharmaceuticals, $NRXP, ist eine frustrierende Aktie, in die man investieren kann. Sie verwenden PR, rechtliche Taktiken mit ihrem Partner Relief sogar vorgeben, dass sie die Rechte besitzen. Die Aktie ist sehr volatil, damit können Sie rechnen, wenn Sie in sie investieren.
So lag die Aktie am 11. Oktober bei 6,78 $, um dann am 14. Oktober 11,91 $ zu erreichen. Was ist also los?
Am 12. Oktober gab das Unternehmen bekannt, dass ein überarbeitetes Modul für ein neues Prüfpräparat (Investigational New Drug) zur Herstellung von ZYESAMI (Aviptadil) bei der US-amerikanischen Food and Drug Administration (FDA) eingereicht wurde, das Unterlagen enthält, die bestätigen, dass Nephron Pharmaceuticals, Inc. bereit ist, ZYESAMI in kommerziellem Umfang zu liefern. Relief Therapeutics, $RLFTF, wurde hier nicht erwähnt.
Wir brauchen bessere Behandlungsmöglichkeiten für schwere Fälle von Covid-19 und der Delta-Variante. In Wirklichkeit ist es unwahrscheinlich, dass die FDA vor Dezember über Mercks COVID-Pille entscheiden wird. Zyesami ist also ein "slow-mover".
NRx hat auch die Mitteilung erhalten, dass ein europäischer QP-Auditor (Qualified Person) eine Inspektion in einer anderen Produktionsstätte ohne negative Ergebnisse abgeschlossen hat. NRx wartet auf eine QP-Erklärung, die von den EU-Zulassungsbehörden für die Freigabe von ZYESAMI verlangt wird.Kürzlich veröffentlichte das Journal of Infectious Diseases and Treatment positive Studiendaten zu Aviptadil bei Patienten mit hoher Komorbidität, die an kritischem COVID-19 mit Atemversagen leiden.
Der Studie zufolge überlebten 81 % der mit Aviptadil behandelten Patienten die 60-Tage-Frist, verglichen mit 21 % der Patienten, die im Houston Methodist Hospital mit der Standardtherapie behandelt wurden (P<.0001). Ein ähnlicher 9-facher Vorteil wurde bei der kumulativen Wahrscheinlichkeit einer Erholung vom Atemversagen festgestellt (P<.0001). Die Studie wurde im Journal of Infectious Diseases and Treatment veröffentlicht.
Das sind ziemlich gute Zahlen, aber Relief besitzt das Patent, nicht NRx. Was versucht NRx also zu beweisen? Die Wirkmechanismen sind klar.
Aviptadil ist eine synthetische Form des vasoaktiven intestinalen Polypeptids (VIP), das erstmals 1970 von dem verstorbenen Prof. Sami Said entdeckt wurde, und ZYESAMI wurde ihm zu Ehren benannt. Obwohl es hauptsächlich in der Lunge konzentriert ist, wurde es zuerst aus dem Darmtrakt gereinigt. VIP bindet spezifisch an die alveolären Typ-II-Zellen (ATII) im Luftsack (Alveole) der Lunge, wo es in Tiermodellen für Atemnot, akute Lungenverletzungen und Entzündungen nachweislich eine starke entzündungshemmende/antizytokine Wirkung hat.
Ich habe das Gefühl, dass $RLFTF und $NRXP trotz der Gier und des Rechtsstreits, der jetzt stattfindet, am Ende beide Gewinner sein können. Da die Aktie so volatil ist, bietet es sich an, sie im Bereich von $7 bis $9 zu kaufen und zu verkaufen, wenn sie nach oben springt, und zwar wiederholt. Der Chart hier kann sehr hilfreich sein. Penny Stocks befinden sich weiterhin in einem Bärenmarkt. Sobald die Aktie jedoch mit der Zulassung beginnt, könnte sie sich drastisch nach vorne entwickeln. Im Juli erreichte die Aktie fast 25 $.
Wir könnten diese Niveaus wieder sehen. "Wir betrachten diese Studie als unterstützenden Beweis dafür, dass Aviptadil die Lunge vor den tödlichen Auswirkungen des SARS-CoV-2-Virus schützt", sagte Dr. Jihad Georges Youssef, Hauptautor der Studie.
"Da weiterhin täglich Tausende von Menschen auf der ganzen Welt an COVID-19 sterben, setzen wir unsere Bemühungen fort, um sicherzustellen, dass NRx über die erforderlichen Liefer- und Logistikkapazitäten verfügt, um ZYESAMI den Patienten zur Verfügung zu stellen, für die es zugelassen ist", sagte Prof. Dr. Jonathan Javitt, MPH, CEO und Vorsitzender von NRx. Javitt war ein schrecklicher Partner für das in der Schweiz ansässige Unternehmen Relief Therapeutics Holdings. Tatsache ist jedoch, dass das Medikament bis zu einem gewissen Grad funktioniert.
$NRXP bleibt eine der Top-Covid-19-Aktien für Ende 2021 und Anfang 2022. Es ist nicht verwunderlich, dass die amerikanische Gier in der Pharmabranche zu beobachten ist. NRx teilte mit, dass Relief Therapeutics eine Klage wegen angeblicher Verstöße gegen ihre Kooperationsvereinbarung eingeleitet hat. Sie haben völlig Recht und müssen rechtliche Schritte gegen ihren amerikanischen Partner einleiten. NRx bemüht sich weiterhin um die Zulassung des COVID-19-Medikaments Zyesami. Es gehört ihnen aber gar nicht erst.
Anfang dieser Woche reichte NRx Pharmaceuticals überarbeitete Unterlagen bei der Food and Drug Administration ein, die das Ziel der Zulassung von Zyesami weiter vorantreiben. Wenn das Medikament die FDA-Zulassung erhält, wird die Biotech-Aktie trotz ihres Rechtsstreits mit Relief Therapeutics wieder steigen. Daher ist der Kauf dieses Titels bei einem Rückgang eine ziemlich sichere Wette, wenn man bedenkt, wie volatil dieser Name noch sein wird.
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Was die Geschäftsethik betrifft, so gibt es einen Ethikkodex, der zu befolgen ist. Als $NRXP am 12. Oktober um 60 % anstieg, verlor es diese Höchststände sofort wieder. Das ist keine Raketenwissenschaft, das ist Gier.
NRx bemüht sich weiterhin um die behördlichen Zulassungen für das COVID-19-Medikament Zyesami und behauptet, es gehöre ihnen. NRx teilte mit, dass Relief Therapeutics eine Klage wegen angeblicher Verstöße gegen die Kooperationsvereinbarung eingereicht hat. Javitt glaubt, er könne die Schweiz betrügen, und es ist nicht cool, die amerikanische Pharmaindustrie aus der Nähe zu beobachten $RLFTF.
$NRXP hat etwa 12.000 Follower auf Stocktwits, $RLFTF hat etwa die Hälfte davon, aber welche Aktie ist Ihrer Meinung nach die bessere?
Relief hat leider den falschen Partner gewählt. Am 7. Oktober 2021 gab das Unternehmen bekannt, dass es eine Klage gegen NeuroRx, Inc. und dessen Chief Executive Officer, Dr. Jonathan Javitt, wegen mehrfacher Verstöße gegen die Kooperationsvereinbarung zwischen Relief und NeuroRx bezüglich der Entwicklung und Vermarktung von RLF-100(TM) (Aviptadil) eingereicht hat. Die Klage wurde beim Obersten Gerichtshof des Staates New York in Manhattan eingereicht.
$RLFTF ist wieder auf 0,11 $ gesunken und liegt damit in der Nähe seines Standes vor dem Börsengang im August 2020. OTC-Aktien sind immer noch in einem großen Bärenmarkt. $NRXP ist trotz fragwürdiger Geschäftspraktiken eine volatile Aktie, die zu großen Kursausschlägen neigt, einfach weil sie in den Vereinigten Staaten angesiedelt ist. Aber wem gehört das Patent wirklich?
Wenn Leben auf dem Spiel stehen, ist keine Zeit zu verlieren
Relief hat ein talentiertes Team von Wissenschaftlern, die entschlossen sind, ihren Teil zum Kampf gegen die schlimmste Gesundheitskatastrophe seit 100 Jahren beizutragen, auf die brillante Idee gebracht, ein altes Präparat, RLF-100 (Aviptadil), eine synthetische Form eines natürlich vorkommenden Peptids, das vor allem in der Lunge vorkommt - Vasoactive Intestinal Peptide (VIP) - umzuwandeln, um die Lunge vor Verletzungen durch COVID-19 zu schützen.
NRx sollte nicht die Lorbeeren dafür ernten. Sehen Sie sich die Details der Partnerschaft hier an.
NRx plant, sich in dem Rechtsstreit zu verteidigen und Gegenforderungen gegen Relief Therapeutics zu stellen. Das ist wirklich nicht das, was man sehen möchte, wenn Covid-19 Leben auf dem Spiel stehen. Dass ein Arzt dies tut, ist einfach unfassbar, Sie können sein LinkedIn hier sehen. Er ist nicht der Eigentümer von Zyesami oder dessen Patentinhaber.
Relief und NeuroRx haben Schritte unternommen, um die Herstellung von RLF-100 aufzubauen, um sich auf eine mögliche zukünftige Vermarktung vorzubereiten. Aber jetzt spielt NeuroRx schmutzig.
Am 14. Oktober 2021 veröffentlichte eine Fachzeitschrift für Infektionskrankheiten die von Experten begutachteten Ergebnisse einer offenen Studie mit Aviptadil und schwerkranken COVID-Patienten. Beeindruckende 81 % der mit Aviptadil behandelten Patienten überlebten mindestens 60 Tage, verglichen mit nur 21 % der Patienten, die die Standardbehandlung erhielten.
Wenn Zyesami nicht unglaublich wäre, würde NRx dann Relief so etwas antun? Das ist die Sache.
Am 21. September 2020 gaben Relief und NeuroRx den Abschluss ihrer Partnerschaftsvereinbarung für die weltweite Vermarktung von RLF-100 bekannt. Ein Jahr später sieht es nicht so aus, als würde sich NRx an den Partnerschaftsvertrag halten. Was genau?
In der Klage wird behauptet, dass die Beklagten gegen zahlreiche Bestimmungen des Kooperationsvertrags verstoßen haben, u. a. (i) indem sie es versäumt haben, Relief den vollständigen Datensatz der kürzlich abgeschlossenen klinischen Phase 2b/3-Studie von NeuroRx zur Bewertung von IV RLF-100(TM) (Aviptadil) für die Behandlung von akutem Atemversagen aufgrund von COVID-19 zur Verfügung zu stellen.
Diese Daten und Informationen müssen Relief von NeuroRx im Rahmen der Kooperationsvereinbarung zur Verfügung gestellt werden, und diese Daten und Informationen sind erforderlich, damit Relief die Zulassung für die Vermarktung des Produkts in Europa beantragen kann, (ii) indem sie Relief trotz mehrfacher Aufforderung nicht gestattet hat, eine forensische Prüfung der Bücher und Unterlagen von NeuroRx durchzuführen, um festzustellen, wie die Mittel, die Relief NeuroRx zur Verfügung gestellt hat, tatsächlich verwendet wurden.
Durch den Abschluss mehrerer Vereinbarungen in Bezug auf die Entwicklung des Produkts, das Gegenstand der Zusammenarbeit ist, ohne die gemäß der Kooperationsvereinbarung erforderliche Zustimmung von Relief, (iv) durch Vermarktungsbemühungen in Gebieten, die nicht in den Zuständigkeitsbereich von NeuroRx gemäß der Kooperationsvereinbarung fallen, und (v) durch die Entwicklung weiterer COVID-19-Behandlungen unter Verletzung der Exklusivitätsbestimmungen der Kooperationsvereinbarung. In der Klage werden unter anderem auch Verstöße gegen den Grundsatz von Treu und Glauben und die unerlaubte Beeinträchtigung künftiger wirtschaftlicher Vorteile geltend gemacht. In der Klageschrift werden unter anderem Schadensersatz, die Verurteilung der Beklagten zur Einhaltung mehrerer Bestimmungen der Kooperationsvereinbarung sowie eine Erklärung gefordert, die NeuroRx anweist, Relief den gesamten Datensatz aus der klinischen Studie der Phase 2b/3 mit intravenös verabreichtem Aviptadil zu liefern.
Werden amerikanische Habgier und Anwälte Relief davon ausschließen? Es ist schwer zu sehen, dass NRx ein solches Kunststück vollbringt.
Natürlich haben wir nicht alle Informationen, aber Javitt scheint vertragsbrüchig zu sein. "Wir sind enttäuscht, dass NeuroRx sich weiterhin weigert, seine Verstöße gegen die Kooperationsvereinbarung zu verbessern", sagte Jack Weinstein, Chief Financial Officer und Schatzmeister von Relief. "Während wir weiterhin hoffen, diese Angelegenheiten mit NeuroRx zu regeln, sehen wir uns gezwungen, diese Klage einzureichen, um unsere Rechte im Rahmen der Kooperationsvereinbarung zu wahren und uns zu ermöglichen, RLF-100(TM) (Aviptadil) rechtzeitig für die Behandlung von akutem Atemversagen aufgrund von COVID-19 in unseren Gebieten weiterzuentwickeln."
NeuroRx sollte seinen kleineren Schweizer Partner mit diesen Schritten nicht verletzen. Wenn Sie Relief zu $0,60 gekauft haben, ist es jetzt auf $0,10 gefallen. Schuld daran ist der Freiverkehrsmarkt im Allgemeinen und nicht nur die schlauen Schachzüge von NeuroRx. Relief ist ein kleines, aber talentiertes biopharmazeutisches Unternehmen, das versucht, Patienten therapeutische Hilfe bei schweren Krankheiten mit hohem ungedecktem Bedarf zu bieten. Es verfügt über ein diversifiziertes Produktportfolio und wird, sobald es aus dem OTC-Bereich herausgewachsen ist, ein wachsendes Unternehmen für die Schweiz sein.
Aus den Unterlagen geht hervor, dass NRx am Mittwoch ein Schreiben an die Aktionäre versandt hat, in dem es auf eine Klage eingeht, die kürzlich von Relief Therapeutics vor einem Gericht im Bundesstaat New York eingereicht wurde. Relief behauptet, dass NRx "seinen Verpflichtungen nicht nachgekommen ist", die sich aus einer Kooperationsvereinbarung zwischen den beiden Unternehmen im Zusammenhang mit der Entwicklung von Zyesami (Aviptadil) ergeben. Wir müssen sozialen Druck auf Javitt ausüben, damit er in dieser Sache das Richtige tut und nicht nur die Dollarzeichen $ sieht. Wenn diese Behandlung Leben retten kann, sollte sie dies in der ganzen Welt und insbesondere in Europa, woher sie stammt, tun können.
Der Schweizer Arzneimittelhersteller war immer der Patentinhaber für Zyesami. Etwas anderes anzunehmen ist reines Täuschungsmanöver. $NRXP ist nicht nur volatil, weil es sich um eine Covid-19-Behandlung handelt, sondern auch, weil die Führung des Unternehmens nicht gerade Vertrauen erweckt. Während ich $RLFTF long halten würde, ist $NRXP nicht viel besser als ein Tagesgeschäft oder ein einwöchiges Swing Play geworden.
NRx plant, die Entwicklung von Zyesami fortzusetzen und behördliche Zulassungen und Genehmigungen für das COVID-19-Medikament zu erhalten. Das Unternehmen beabsichtigt auch, sich in der Klage zu verteidigen und "bedeutende Gegenforderungen gegen Relief geltend zu machen". Es ist schwer zu erkennen, welche das sein könnten.
Acer Therapeutics ist zumindest ein normaler Partner und nicht der Alptraum, der NRx war. Relief ist hier jedoch der wahrscheinliche globale Gewinner:
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Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR
Relief Therapeutics Reports Two Publications of Positive Data on Nexodyn® AOS
for Hard-to-Heal Ulcers
A Prospective Series on Wound Bed Preparation with Nexodyn® AOS and Standard of Care and a
32-Week Follow-Up Study Published in the Peer Reviewed Journal of Wound Care
Geneva, Switzerland, October 20, 2021 RELIEF THERAPEUTICS Holding SA (SIX: RLF, OTCQB: RLFTF)
(Relief), a biopharmaceutical company seeking to provide patients therapeutic relief from serious
diseases with high unmet need, today announced that its wholly owned subsidiary, APR Applied Pharma
Research SA (APR), reported two papers published in the peer reviewed Journal of Wound Care,
concluding that the companys Nexodyn® acid-oxidizing solution (AOS), developed with APRs proprietary
Tehclo® technology, may represent a valuable therapeutic addition to standard of care (SOC) for the
management of hard-to-heal ulcers requiring long periods of treatment. The data also confirmed the
safety of Nexodyn® AOS.
Conducted by Elia Ricci, M.D., Director of the Difficult Wound Healing Unit, St. Luca Clinic, Department of
Surgery A, Pecetto Torinese (TO), Piedmont, Italy, the prospective case series evaluated the clinical impact
of Nexodyn® AOS in addition to SOC. Between February 2015 and February 2017, a total of 60 patients
with hard-to-heal ulcers of various etiologies took part in the study. Patients were treated for 70 days with
Nexodyn® AOS and the usual SOC wound dressings. The follow-up study, also conducted by Dr. Ricci,
included a subset of 31 patients (51.7%) whose wounds had not fully healed by day 70, who opted to
continue with treatment for another 22 weeks (for a total treatment time of 32 weeks).
By day 70, 68.3% of wounds had healed or improved, and a significant mean wound size reduction of 21%
from baseline was observed (p<0.001), despite a mean baseline wound duration of 20.6 months. 90% of
patients were able to control signs of infection with a significant reduction versus baseline. Additionally,
BatesJensen and wound bed preparation (WBP) scores improved with a significant increase of patients
with 100% granulation tissue, and pain scores fell significantly over time. Overall, use of Nexodyn® AOS
plus SOC allow a decreased number of dressing changes. In the follow-up study, by week 32, 35.5% (n=11)
of wounds healed completely and 83.9% showed improvement. Additionally, all wounds were free of
infection and colonization, the WBP score improved (100% A1A2 at T196), and pain scores fell. This
follow-up evaluation, coupled with the primary study, suggests that Nexodyn® AOS may represent a
valuable and safe therapeutic option in addition to SOC for the management of hard-to-heal ulcers for
long periods of treatment.
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The publication of additional data provides further evidence of the effectiveness of Nexodyn® AOS,
developed with our proprietary, globally patented Tehclo® nanotechnology platform, in addition to SOC
in particular, its ability to reactivate the healing process in hard-to-heal lesions, stated Paolo Galfetti,
Chief Executive Officer of APR and President of Relief Europe. Also of note, the study showed that
Nexodyn® AOS, with its antimicrobial properties, can create an optimal microenvironment, reducing the
bioburden, modulating inflammation by inactivating matrix metalloproteinases and increasing
oxygenation. Additionally, clinical benefit was observed even in wounds with less favorable initial
conditions, such as a large area and/or depth or long duration, adding further evidence that Nexodyn®
AOS is an important treatment for hard-to-treat wounds.
Raghuram (Ram) Selvaraju, Chairman of the Board of Relief added, These results reinforce the
importance of Nexodyn® AOS as a critical wound healing treatment and provide additional real-world
evidence to support our belief that an adaptation of Nexodyn® AOS may also become an effective
therapeutic option for wound healing in patients suffering from epidermolysis bullosa (EB).
About Nexodyn® Acid-Oxidizing Solution (AOS)
Nexodyn® Acid-Oxidizing Solution (AOS) is a Tehclo®-based product proven to restart wound healing in
stalled wounds by creating the ideal microenvironment to sustain the physiological healing process. A
wealth of evidence and real-world experience consistently show accelerated closure with reduced
infection rates and less wound-associated pain.
Nexodyn® AOS is a solution with three main features: highly pure and stabilized hypochlorous acid (HClO
>95% of free chlorine species), acidic pH (2.5 3.0) and high Reduction-Oxidation Potential (ORP 1.000
1.200 mV). The product is a sprayable solution with ancillary antimicrobial properties intended for use in
the debridement, irrigation, cleansing and moistening of acute and chronic wounds (e.g., diabetic foot
ulcers, pressure ulcers, and vascular ulcers), post-surgical wounds, burns and other lesions. The product
is certified in the European Union as a Class III medical device.
ABOUT RELIEF
Relief focuses primarily on clinical-stage programs based on molecules with a history of clinical testing
and use in human patients or a strong scientific rationale. Reliefs lead drug candidate, RLF-100TM
(aviptadil), a synthetic form of Vasoactive Intestinal Peptide (VIP), is in late-stage clinical testing in the U.S.
for the treatment of respiratory deficiency due to COVID-19. As part of its pipeline diversification strategy,
in March 2021, Relief entered into a Collaboration and License Agreement with Acer Therapeutics for the
worldwide development and commercialization of ACER-001. ACER-001 is a taste-masked and immediate
release proprietary powder formulation of sodium phenylbutyrate (NaPB) for the treatment of Urea Cycle
Disorders and Maple Syrup Urine Disease. In addition, Relief's recently completed acquisitions of APR
3
Applied Pharma Research SA and AdVita Lifescience GmbH bring a diverse pipeline of marketed and
development-stage programs.
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA is listed on the SIX Swiss Exchange under the symbol RLF and quoted in
the U.S. on OTCQB under the symbol RLFTF. For more information, visit www.relieftherapeutics.com.
Follow us on LinkedIn.
CONTACT:
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA
Jack Weinstein
Chief Financial Officer and Treasurer
contact@relieftherapeutics.com
FOR MEDIA/INVESTOR INQUIRIES:
Rx Communications Group
Michael Miller
+1-917-633-6086
mmiller@rxir.com
Disclaimer: This communication expressly or implicitly contains certain forward-looking statements
concerning RELIEF THERAPEUTICS Holding SA. Such statements involve certain known and unknown risks,
uncertainties and other factors, including those risks discussed in RELIEF THERAPEUTICS Holding SA's
filings with the SIX, which could cause the actual results, financial condition, performance or achievements
of RELIEF THERAPEUTICS Holding SA to be materially different from any future results, performance or
achievements expressed or implied by such forward-looking statements. RELIEF THERAPEUTICS Holding
SA is providing this communication as of this date and does not undertake to update any forward-looking
statements contained herein as a result of new information, future events or otherwise.
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bekannt. sowie zukünftige Studien in anderen Indikationen, die in Europa durchgeführt werden sollen. Relief hat sich auch für AMRI, eine globale Auftragsentwicklungs- und Fertigungsorganisation (CDMO), ausgewählt, die die aseptische Abfüll- / Endfertigung von RLF-100TM in ihrem Werk in Glasgow, Großbritannien, anbieten wird. Die europäische klinische Bewertung von RLF-100TM soll im 1. Quartal 2021 beginnen.
Raghuram (Ram) Selvaraju, Vorsitzender des Board of Relief, kommentierte: "Wir freuen uns, sehr erfahrene Servicepartner an Bord zu holen, die für die erfolgreiche Weiterentwicklung unserer klinischen Entwicklungsaktivitäten in Europa von entscheidender Bedeutung
sind. Als globales therapeutisch ausgerichtetes Unternehmen bringt Syneos Health(R) fundiertes Fachwissen in der Atemtherapie und die Fähigkeit, klinische Studien in mehreren Ländern zu aktivieren, mit. Das Glasgower Team von AMRI ist ein renommierter globaler Anbieter von Auftragsfertigungsdienstleistungen und wird unsere Anforderungen an die Herstellung steriler Abfüll- / Finish-Arzneimittel unterstützen. Wir glauben, dass diese Kooperationen Relief in die Lage versetzen, RLF-100(TM) so schnell wie möglich in Europa zu entwickeln."
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hochgelobte Wirksamkeit unter Beweis stellen .
https://www.t-online.de/nachrichten/ausland/...enehmigt-lockdown.html
https://www.t-online.de/nachrichten/ausland/...eberlastung-droht.html
Aviptadil wichtiger denn je !!
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Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR
Acer Therapeutics and Relief Therapeutics Announce Issuance of U.S. Patent 11,154,521 Covering
ACER-001 Formulation
Key ACER-001 formulation composition of matter patent strengthens proprietary position in U.S. until
2036
NEWTON, MA and GENEVA, SWITZERLAND October 26, 2021 Acer Therapeutics Inc. (Nasdaq:
ACER) (Acer) and its collaboration partner, RELIEF THERAPEUTICS Holding SA (SIX: RLF, OTCQB:
RLFTF) (Relief), today announced that the U.S. Patent and Trademark Office (USPTO) has issued a
new U.S. patent to Acer for certain claims related to ACER-001 (sodium phenylbutyrate). Patent
11,154,521 covers pharmaceutical composition claims related to ACER-001s taste-masked, multi-
particulate dosage formulation for oral administration. The newly issued patent has an expiration date
in 2036.
We are extremely pleased that our ACER-001 formulation patent has been issued, adding key
protection to our growing intellectual property portfolio for ACER-001 as we continue to advance its
development to potentially treat patients with Urea Cycle Disorders (UCDs), Maple Syrup Urine Disease
(MSUD) and other possible indications, said Jeff Davis, Chief Business Officer at Acer. This patent
issuance is an important step in our pursuit of possible ACER-001 commercialization, and we intend to
submit it for listing by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) in its Approved Drug Products with
Therapeutic Equivalence Evaluations, or Orange Book, should ACER-001 receive marketing approval.
Jack Weinstein, Chief Financial Officer and Treasurer of Relief, added, In parallel to the patent
application efforts in the U.S., Acer and Relief are pursuing similar claims in the European Patent Office
to cover ACER-001 as we continue to execute on our plan to submit a Marketing Authorization
Application for ACER-001 for the treatment of patients with UCDs in Europe in Q2/Q3 2022.
Parties interested in the ACER-001 program for UCDs may sign up for updates at:
https://www.acertx.com/rare-disease-research/...cycle-disorders-ucds/
ACER-001 is an investigational product candidate which has not been approved by FDA, the European
Medicines Agency (EMA), or any other regulatory authority. There can be no assurance that this
product candidate will receive regulatory authority approval for marketing in any territory or become
commercially available for the indications under investigation.
About UCDs
UCDs are a group of disorders caused by genetic mutations that result in a deficiency in one of the six
enzymes that catalyze the urea cycle, which can lead to an excess accumulation of ammonia in the
bloodstream, a condition known as hyperammonemia. Acute hyperammonemia can cause lethargy,
somnolence, coma, and multi-organ failure, while chronic hyperammonemia can lead to headaches,
confusion, lethargy, failure to thrive, behavioral changes, and learning and cognitive deficits. Common
symptoms of both acute and chronic hyperammonemia also include seizures and psychiatric
symptoms.1,2 The current treatment of patients with UCDs consists of dietary management to limit
ammonia production in conjunction with medications that provide alternative pathways for the
removal of ammonia from the bloodstream. Some patients may also require individual branched-chain
amino acid supplementation.
Current medical treatments for patients with UCDs include nitrogen scavengers, RAVICTI® and
BUPHENYL®, in which the active pharmaceutical ingredients are glycerol phenylbutyrate and sodium
phenylbutyrate, respectively. According to a 2016 study by Shchelochkov et al., published in Molecular
Genetics and Metabolism Reports, while nitrogen scavenging medications have been shown to be
effective in helping to manage ammonia levels in some patients with UCDs, non-compliance with
treatment is common. Reasons referenced for non-compliance associated with some available
medications include unpleasant taste, frequency with which medication must be taken, required
number of pills, and the high cost of the medication.3
About ACER-001
ACER-001 (sodium phenylbutyrate) is being developed for the treatment of various inborn errors of
metabolism, including UCDs and MSUD. ACER-001 is a nitrogen-binding agent in development for use
as adjunctive therapy in the chronic management of patients with UCDs involving deficiencies of
carbamylphosphate synthetase (CPS), ornithine transcarbamylase (OTC), or argininosuccinic acid
synthetase (AS). The formulation is a multi-particulate dosage formulation for oral administration
consisting of a core center, a layer of active drug, and a taste-masked coating designed to avoid the
bitter taste of sodium phenylbutyrate in the mouth while quickly dissolving in the low pH of the
stomach. The ACER-001 NDA for UCDs is currently under FDA review with a PDUFA target action date
of June 5, 2022. ACER-001 is also being developed for MSUD and has been granted orphan drug
designation by the FDA for this indication. ACER-001 is an investigational product candidate which has
not been approved by FDA, the European Medicines Agency (EMA), or any other regulatory authority.
About Acer Therapeutics Inc.
Acer is a pharmaceutical company focused on the acquisition, development and commercialization of
therapies for serious rare and life-threatening diseases with significant unmet medical needs. Acers
pipeline includes four programs: ACER-001 (sodium phenylbutyrate) for treatment of various inborn
errors of metabolism, including urea cycle disorders (UCDs) and Maple Syrup Urine Disease (MSUD);
ACER-801 (osanetant) for treatment of induced Vasomotor Symptoms (iVMS); EDSIVO (celiprolol) for
treatment of vascular Ehlers-Danlos syndrome (vEDS) in patients with a confirmed type III collagen
(COL3A1) mutation; and ACER-2820 (emetine), a host-directed therapy against a variety of infectious
diseases, including COVID-19. Each of Acers product candidates is believed to present a comparatively
de-risked profile, having one or more of a favorable safety profile, clinical proof-of-concept data,
mechanistic differentiation and/or accelerated paths for development through specific programs and
procedures established by the FDA. In March 2021, Acer entered into a Collaboration and License
Agreement with Relief for development and commercialization of ACER-001. For more information,
visit www.acertx.com.
About RELIEF THERAPEUTICS Holding SA
Relief focuses primarily on clinical-stage programs based on molecules with a history of clinical testing
and use in human patients or a strong scientific rationale. Reliefs lead drug candidate RLF-100
(aviptadil), a synthetic form of Vasoactive Intestinal Peptide (VIP), is in late-stage clinical testing in the
U.S. for the treatment of respiratory deficiency due to COVID-19. As part of its pipeline diversification
strategy, in March 2021, Relief entered into a Collaboration and License Agreement with Acer
Therapeutics for development and commercialization of ACER-001. ACER-001 is a taste-masked and
immediate release proprietary powder formulation of sodium phenylbutyrate (NaPB) for the treatment
of Urea Cycle Disorders and Maple Syrup Urine Disease. In addition, Reliefs recently completed
acquisitions of APR Applied Pharma Research SA and AdVita Lifescience GmbH, bring to Relief a diverse
pipeline of marketed and development-stage programs.
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA is listed on the SIX Swiss Exchange under the symbol RLF and quoted
in the U.S. on OTCQB under the symbol RLFTF. For more information, visit
www.relieftherapeutics.com. Follow Relief on LinkedIn.
References
1. Ah Mew N, et al. Urea cycle disorders overview. Gene Reviews. Seattle, Washington: University
of Washington, Seattle; 1993.
2. Häberle J, et al. Suggested guidelines for the diagnosis and management of urea cycle
disorders. Orphanet Journal of Rare Diseases. 2012;7(32).
3. Shchelochkov OA, et al. Barriers to drug adherence in the treatment of urea cycle disorders:
Assessment of patient, caregiver and provider perspectives. Mol Genet Metab. 2016;8:43-47.
Acer Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements that involve substantial risks and
uncertainties for purposes of the safe harbor provided by the Private Securities Litigation Reform Act of
1995. All statements, other than statements of historical facts, included in this press release regarding
strategy, future operations, timelines, future financial position, future revenues, projected expenses,
regulatory submissions, actions or approvals, cash position, liquidity, prospects, plans and objectives of
management are forward-looking statements. Examples of such statements include, but are not
limited to, statements relating to the potential for our product candidates to safely and effectively
treat diseases and to be approved for marketing; the commercial or market opportunity of any of our
product candidates in any target indication and any territory; our ability to secure the additional capital
necessary to fund our various product candidate development programs; the adequacy of our capital
to support our future operations and our ability to successfully fund, initiate and complete clinical trials
and regulatory submissions; the ability to protect our intellectual property rights; our strategy and
business focus; and the development, expected timeline and commercial potential of any of our
product candidates. We may not actually achieve the plans, carry out the intentions or meet the
expectations or projections disclosed in the forward-looking statements and you should not place
undue reliance on these forward-looking statements. Such statements are based on managements
current expectations and involve risks and uncertainties. Actual results and performance could differ
materially from those projected in the forward-looking statements as a result of many factors,
including, without limitation, risks and uncertainties associated with the ability to project future cash
utilization and reserves needed for contingent future liabilities and business operations, the availability
of sufficient resources to fund our various product candidate development programs and to meet our
business objectives and operational requirements, the fact that the results of earlier studies and trials
may not be predictive of future clinical trial results, the protection and market exclusivity provided by
our intellectual property, risks related to the drug development and the regulatory approval process,
including the timing and requirements of regulatory actions, and the impact of competitive products
and technological changes. We disclaim any intent or obligation to update these forward-looking
statements to reflect events or circumstances that exist after the date on which they were made. You
should review additional disclosures we make in our filings with the Securities and Exchange
Commission, including our Quarterly Reports on Form 10-Q and our Annual Report on Form 10-K. You
may access these documents for no charge at http://www.sec.gov.
Relief Forward-Looking Statements
This communication expressly or implicitly contains certain forward-looking statements concerning
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA and its businesses. Such statements involve certain known and
unknown risks, uncertainties and other factors, including (i) whether the FDA will approve Acers NDA
for ACER-001, (ii) whether RELIEF THERAPEUTICS Holding SA will be able to submit an application for
approval of ACER-001 in Europe in Q2/Q3 2022 or at all, (iii) whether any such application submitted to
European authorities seeking marketing authorization for ACER-001 for the treatment of patients in
Europe with UCDs will be approved, and (iv) those other risks, uncertainties and factors described in
RELIEF THERAPEUTICS Holding SAs annual and periodic filings with the SIX Stock Exchange, all of which
could cause the actual results, financial condition, performance or achievements of RELIEF
THERAPEUTICS Holding SA to be materially different from any future results, performance or
achievements expressed or implied by such forward-looking statements. RELIEF THERAPEUTICS
Holding SA is providing this communication as of this date and does not undertake to update any
forward-looking statements contained herein as a result of new information, future events or
otherwise.
CORPORATE CONTACTS
Acer Therapeutics:
Jim DeNike
Acer Therapeutics Inc.
jdenike@acertx.com
+1 844-902-6100
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA:
Jack Weinstein
Chief Financial Officer and Treasurer
contact@relieftherapeutics.com
INVESTOR RELATIONS CONTACTS
Acer Therapeutics:
Hans Vitzthum
LifeSci Advisors
hans@lifesciadvisors.com
+1 617-430-7578
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA:
Michael Miller
Rx Communications Group
mmiller@rxir.com
+1-917-633-6086
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Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR
Relief Therapeutics Wholly Owned Subsidiary, APR Applied Pharma Research,
Reports Positive Interim Data from Its Clinical Trial of Novel Nasal Spray Sentinox
in SARS-CoV-2 Infected Patients
Results Confirm the Safety and Tolerability of Sentinox and Suggest It Could Be Effective in
Reducing Time to Negativization in SARS-CoV-2 Infected Patients
Geneva, Switzerland, October 27, 2021 RELIEF THERAPEUTICS Holding SA (SIX: RLF, OTCQB: RLFTF)
(Relief), a biopharmaceutical company seeking to provide patients therapeutic relief from serious
diseases with high unmet need, today announced that its wholly owned subsidiary, APR Applied Pharma
Research SA (APR), reported positive interim results from its clinical trial of nasal spray Sentinox in SARS-
CoV-2 infected patients, confirming its safety and tolerability. Relief also reported that data from the study
suggest that Sentinox could be effective in reducing the SARS-CoV-2 viral load at the level of the nasal
mucosa.
The post-market, confirmatory, interventional, randomized, placebo controlled clinical study is expected
to enroll a total of 57 patients. The study is designed to assess the efficacy and safety of Sentinox spray in
reducing viral load in the upper respiratory airways of recently infected SARS-CoV-2 individuals and is
being conducted by the Hygiene Unit of IRCCS Policlinico San Martino Hospital in Genoa, Italy and
coordinated by Prof. Giancarlo Icardi as lead investigator.
The interim analysis, based on 30 patients who have completed the study -- 10 patients for each treatment
group (0.5 ml into each nostril, 3x/day, 5x/day or control group, for five days) -- showed that all patients
treated with Sentinox tested negative for SARS-CoV-2 by the end of the study period (Day 21). By contrast,
one out of 10 patients in the control group was still positive by Day 21. All subjects using Sentinox 3 times
a day had already tested negative by visit number 7 (V7; Day 10) vs. 70% of subjects in the control group
over the same study period. At visit 4, 5 and 6, a trend in favor of the 3 times a day treated group vs.
control group was observed (10% of patients using Sentinox tested negative at V4 vs 0% of patients in the
control arm; 40% of patients using Sentinox tested negative vs 20% in the control arm at V5; 70% of
patients using Sentinox tested negative vs 40% at V6). For the purpose of this study, subjects are
considered negative when their COVID-19 test becomes negative and remains negative throughout the
study period.
Prof. Giancarlo Icardi, head of the Hygiene Unit of IRCCS Policlinico San Martino Hospital in Genoa and
lead investigator, commented, The interim analysis results are encouraging. Indeed, the preliminary
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efficacy data suggest that using Sentinox, in addition to standard of care, could accelerate the time to a
negative SARS-CoV-2 test result, thereby allowing patients to resume their normal daily activities sooner.
By lowering the viral load in the nasal mucosa, the use of Sentinox could help reduce the transmissibility
of the virus and, consequentially, its spread. Moreover, it is possible that, by including a larger number of
patients and clinical parameters, Sentinox will prove to be a helpful tool for improving clinical outcomes in
patients with mild COVID-19 in addition to standard of care. In general, we expect that the positive data
obtained so far will be confirmed by the end of the study.
Raghuram (Ram) Selvaraju, Chairman of the Board of Relief added, These positive preliminary results
serve to further illustrate the versatility of APRs proprietary, globally patented Tehclo® nanotechnology
platform. We are very encouraged by the data and remain committed to proactively progressing this
program with the hope that we can eventually bring Sentinox to market as an important, additional,
protective option for the treatment and spread of COVID-19.
About Sentinox
Sentinox is an acid-oxidizing solution (AOS) containing hypochlorous acid at 0.005%, certified in Europe
on February 16, 2021 as Class III Medical Device (Certificate Nr. EPT 0477.MDD.21/4200.1). The device is
intended for irrigation, cleansing and moistening of the nasal cavities and is indicated for (i) reducing the
risk of infections caused by bacteria and viruses, including SARS-CoV-2, by lowering the nasal microbial
load, (ii) symptomatic nasal care and (iii) nasal care in case of minor lesions/alterations of the nasal
mucosa.
ABOUT RELIEF
Relief focuses primarily on clinical-stage programs based on molecules with a history of clinical testing
and use in human patients or a strong scientific rationale. Reliefs lead drug candidate, RLF-100TM
(aviptadil), a synthetic form of Vasoactive Intestinal Peptide (VIP), is in late-stage clinical testing in the U.S.
for the treatment of respiratory deficiency due to COVID-19. As part of its pipeline diversification strategy,
in March 2021, Relief entered into a Collaboration and License Agreement with Acer Therapeutics for the
worldwide development and commercialization of ACER-001. ACER-001 is a taste-masked and immediate
release proprietary powder formulation of sodium phenylbutyrate (NaPB) for the treatment of Urea Cycle
Disorders and Maple Syrup Urine Disease. In addition, Relief's recently completed acquisitions of APR
Applied Pharma Research SA and AdVita Lifescience GmbH bring a diverse pipeline of marketed and
development-stage programs.
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA is listed on the SIX Swiss Exchange under the symbol RLF and quoted in
the U.S. on OTCQB under the symbol RLFTF. For more information, visit www.relieftherapeutics.com.
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CONTACT:
RELIEF THERAPEUTICS Holding SA
Jack Weinstein
Chief Financial Officer and Treasurer
contact@relieftherapeutics.com
FOR MEDIA/INVESTOR INQUIRIES:
Rx Communications Group
Michael Miller
+1-917-633-6086
mmiller@rxir.com
Disclaimer: This communication expressly or implicitly contains certain forward-looking statements
concerning RELIEF THERAPEUTICS Holding SA. Such statements involve certain known and unknown risks,
uncertainties and other factors, including (i) whether the final results from the study will be as positive as
the interim data, and (ii) those risks discussed in RELIEF THERAPEUTICS Holding SA's filings with the SIX,
which could cause the actual results, financial condition, performance or achievements of RELIEF
THERAPEUTICS Holding SA to be materially different from any future results, performance or
achievements expressed or implied by such forward-looking statements. RELIEF THERAPEUTICS Holding
SA is providing this communication as of this date and does not undertake to update any forward-looking
statements contained herein as a result of new information, future events or otherwise.
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Kursverlauf . Kein Interesse würde ich so auch nicht sagen
wenn fast 16 Mio. Shares gehandelt wurden . Bei all den guten
News sollte der Kurs höher stehen trotz der Streitereien . Was
immer wieder in verschiedensten Foren auftaucht ist die Ver-
mutung der Marktmanipulation durch Kürsdrückerei um die Kleinanleger
zu verunsichern und rauszudrängen . Big Pharma um Relief bei Zu-
lassung zum Schnäppchenpreis zu kaufen oder ein Hedgefond um
bei Zulassung billig nachzulegen ??? Welche Rolle spielt Gem ? Haben
ja zu 0,001 Franken einen riesigen Anteil erworben und können dann
über Verkäufe ordentlich Geld regenerieren . Relief selber finanziert
ebenfalls Studien die Geld kosten und jongliert hier vieleicht auch
noch mit ?? Weinstein hatte sowas ja mal erwähnt . Wir sind jetzt
kurz vor der 160 Tage zeitlinie und sollten wohl demnächst News
wie auch immer erhalten . Stehe an der Seitenlinie und hoffe auf
einen guten Ausgang für uns alle . Vom Medikament und der Zukunft
VIP/Aviptadil immer noch zu 100% überzeugt . :-)
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https://...ients-with-severe-comorbidity-a-prospective-externally.pdf
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Ich bin überhaupt nicht überzeugt von Relief, doch sitze ich nun auf paar stücken die ich für 40 Rappen pro Stk verkaufen wollte.
Die News waren immer gut bei Relief, immer mit Zeitangabe bis wann die nächste Phase kommt.
Wurde aber selten eingehalten, ging immer länger, es fehlte auch immer Geld.
Mittlerweile Interessiert niemand mehr die Aktie und ohne richtigen Ankeraktionär, wird das nix.
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https://jbiomedsci.biomedcentral.com/articles/...86/s12929-016-0280-1
Das vasoaktive intestinale Peptid (VIP), ein von Immunzellen produziertes Peptid, übt ein breites Spektrum an immunologischen Funktionen aus, die die Homöostase des Immunsystems steuern. In den letzten zehn Jahren wurde VIP eindeutig als wirksamer entzündungshemmender Faktor identifiziert, sowohl bei der angeborenen als auch bei der adaptiven Immunität. Bei der angeborenen Immunität hemmt dieses Peptid die Produktion von entzündlichen Zytokinen und Chemokinen aus Makrophagen, Mikroglia und dendritischen Zellen.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16312132/
Eine Sepsis wird meist durch bakterielle Infektionen verursacht. Das Immunsystem gerät außer Kontrolle und löst einen Zytokinsturm aus, bei dem entzündungsverursachende Proteine das Blut überschwemmen. Es kann zum Zusammenbruch von Organen kommen, was häufig zum Tod führt. Auch andere Krankheiten können Zytokinstürme auslösen; Medizinhistoriker gehen davon aus, dass Zytokinstürme für die tödlichen Folgen der Grippeepidemie von 1918-1919 sowie für den Schwarzen Tod im 14. Der Zytokinsturm wird auch bei Patienten mit schwerer COVID-19-Erkrankung beobachtet und ist vermutlich für den Tod bei COVID-19 verantwortlich.
https://today.uconn.edu/2021/01/...-researchers-found-protein-sparks/
RADNOR, Pa., Aug. 30, 2021 /PRNewswire/ -- NRx Pharmaceuticals (NRx) (Nasdaq: NRXP) gab ein weiteres Ergebnis seiner klinischen Studie der Phase 2b/3 bekannt, in der ZYESAMI (Aviptadil) zur Behandlung von Patienten mit akutem Atemversagen aufgrund von kritischem COVID-19 untersucht wird. Die zuvor bekannt gegebenen Ergebnisse konzentrierten sich auf das Überleben und die Erholung von der Ateminsuffizienz nach 60 Tagen sowie auf die offensichtliche Rolle von ZYESAMI bei der Verhinderung des Anstiegs des entzündlichen Zytokins IL-6, bekannt als "Zytokinsturm".
Die neue Analyse von NRx zeigt, dass die mit ZYESAMI behandelten Patienten bereits einen Tag nach Behandlungsbeginn eine Verbesserung des Sauerstoffgehalts im Blut aufwiesen, was auf eine verbesserte Lungenfunktion hindeutet. Der durchschnittliche Unterschied in der Respiratory Distress Ratio zwischen den mit Aviptadil und Placebo behandelten Patienten war sowohl klinisch bedeutsam als auch statistisch signifikant. Außerdem ist der Unterschied vergleichbar mit dem, der vor einem Jahr in einer offenen Studie am Houston Methodist Hospital von Dr. J. Georges Yousef berichtet wurde.
https://www.prnewswire.com/news-releases/...l-covid-19-301365091.html
WARUM EXPERIMENTELLE SPRITZEN, WENN ES EINE ECHTE ERLEICHTERUNG BEI GERINGER TOXIZITÄT GIBT???
https://youtu.be/Es5C8goewlA
Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)
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würdest mir fehlen !! :-)
EU-Arzneimittelbehörde stoppt Prüfung von Covid-Medikament von Eli Lilly
Die EU-Arzneimittelbehörde EMA hat das Prüfverfahren eines Covid-Medikaments des Herstellers Eli Lilly gestoppt. Das Pharmaunternehmen habe selbst das Mittel zurückgezogen, teilte die EMA am Mittwoch in Amsterdam mit. Es ging dabei um ein Kombinationspräparat der beiden monoklonalen Antikörper Bamlanivimab und Etesevimab.
03.11.2021 15:01
Die Experten der EMA hatten die Daten aus Studien des Herstellers seit März in einem beschleunigten Verfahren bewertet. Einige Fragen zur Qualität des Medikamentes hätten aber noch beantwortet werden müssen, wie die EMA mitteilte. Die Entscheidung, das Präparat zurückzuziehen, habe aber das Unternehmen selbst getroffen. Das Mittel dürfe aber auf Basis von nationalen Regeln weiter verschrieben werden, wie die EMA mitteilte.
Die EU-Kommission hatte noch im September einen Rahmenvertrag über die Anschaffung des Covid-19-Medikaments von Eli Lilly abgeschlossen. 18 Staaten wollten sich daran beteiligen.
Die Experten der EMA prüfen auf verschiedenen Stufen derzeit die Daten von acht möglichen Covid-Medikamenten. Bisher ist erst ein Medikament zur Behandlung von Covid-19 in der EU zugelassen, das ist Remdesivir./ab/DP/mis
(AWP)
18 Staaten wollen immer noch ein COVID Medikament, da scheint nachwievor ein sehr hoher Bedarf zu sein. Totgesagte leben länger, Viva la Relief!
https://www.cash.ch/news/top-news/...kandidaten-aviptadil-vor-1848304
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Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR
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Relief Therapeutics Takes First Step to Create an ADR Program in the United
States by filing a Form F-6 Registration Statement with the U.S. Securities and
Exchange Commission
Geneva, Switzerland, November 3, 2021 RELIEF THERAPEUTICS Holding SA (SIX: RLF, OTCQB: RLFTF)
(Relief), announced today that it has taken the first steps to establish a Level 1 American Depositary
Receipt (ADR) program in the United States by filing a registration statement on Form F-6 with the U.S.
Securities and Exchange Commission. It is expected that Relief's ADRs will begin trading in the over-the-
counter (OTC) market at some point after its registration statement becomes effective, and Relief intends
to issue a press release and announce the ticker symbol for its ADRs closer to the program's effective date.
Relief's ADR program will complement its existing primary listing on the SIX Swiss Exchange ("SIX").
JPMorgan Chase Bank, N.A. ("JPMorgan") has been appointed as the depositary bank for the Level 1 ADR
program.
An ADR is a negotiable receipt, resembling a stock certificate that is issued by a United States depositary
bank appointed by a company to evidence one or more American Depositary Shares ("ADSs"). In the case
of Relief's ADRs, each ADS will represent one hundred and fifty (150) of Relief's ordinary shares. ADRs allow
U.S. investors to buy shares in foreign companies without the need for cross-border or cross-currency
transactions. They are priced in US dollars and can be traded like shares of U.S.-based companies in the
OTC market.
Under the program, the owners and holders of ADSs will be entitled to dividends and distributions and have
voting powers with respect to Relief's ordinary shares represented by their ADSs subject, however, to the
provisions and enforcement procedures provided in the deposit agreement to be entered into by and among
Relief, JPMorgan as the depository, and all holders and beneficial owners from time to time of ADRs issued
thereunder.
The establishment of the program by Relief is not an offering of new Relief ordinary shares, and the ADSs
will be based on the Relief ordinary shares currently in issue. Therefore, Relief will receive no proceeds
from the establishment of the program. However, Relief's goal is to take the necessary steps in the future
to transition its ADR program from a Level 1 ADR program to a Level 2 or a Level 3 ADR program, with the
ultimate goal of listing its ADRs on the NASDAQ Stock Market during the first half of 2022. There can be
no assurance that Relief will be successful in those efforts.
This communication is not intended to and does not constitute an offer to sell or the solicitation of an
offer to buy any securities in the United States or any other jurisdiction, nor shall there be any offer or
sale of securities in the United States or any other jurisdiction in which such offer, solicitation, or sale
would be unlawful unless registered and/or qualified under applicable securities laws. This document
does not constitute a prospectus according to art. 35 of the Swiss Financial Services Act dated 15 June
2018, as amended ("FinSA"), or art. 27 et seqq. of the SIX Swiss Exchange Listing Rules. There is no
intention or permission to publicly offer, solicit, sell or advertise, directly or indirectly, any securities of
Relief in or into Switzerland within the meaning of FinSA. Further, the ADRs have not been registered
Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR
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under the Securities Act of 1933, as amended (the "Act"), and no public offering of securities shall be
made in the United States except by means of a prospectus meeting made available by Relief that
contains detailed information about Relief and its management, as well as financial statements meeting
the requirements of the Act.
ABOUT RELIEF
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and use in human patients or a strong scientific rationale. Reliefs lead drug candidate, RLF-100
(aviptadil), a synthetic form of Vasoactive Intestinal Peptide (VIP), is in late-stage clinical testing in the U.S.
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in March 2021, Relief entered into a Collaboration and License Agreement with Acer Therapeutics for the
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the U.S. on OTCQB under the symbol RLFTF. For more information, visit www.relieftherapeutics.com.
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RELIEF THERAPEUTICS Holding SA
Jack Weinstein
Chief Financial Officer and Treasurer
contact@relieftherapeutics.com
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+1-917-633-6086
mmiller@rxir.com
Disclaimer: This communication expressly or implicitly contains certain forward-looking statements
concerning RELIEF THERAPEUTICS Holding SA. Such statements involve certain known and unknown risks,
uncertainties and other factors, including (i) whether Relief's registration statement on Form F-6 will ever
become effective, (ii) whether a market will develop for Relief's ADRs, (iii) whether, if Relief's ADRs are
traded in the U.S., they will become eligible to be listed on the NASDAQ Stock Market, and the timing of
any such listing, and (iv) those risks discussed in RELIEF THERAPEUTICS Holding SA's press releases and
filings with the SIX, which could cause the actual results, financial condition, performance or achievements
of RELIEF THERAPEUTICS Holding SA to be materially different from any future results, performance or
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