Wird sich PowerCell Sweden in den nächsten Monaten und Jahren in der Gruppe der führenden Stack - Produzenten etablieren können??? Hier einige aktuelle Informationen zur Firma:
ASI The German AutoStack-Industrie (ASI) project has started with BMW, Daimler, Ford and Volkswagen and key suppliers. PowerCell is leading two sub-projects: stack construction and stack production technology for mass volume production. The goal is to develop a cost-effective fuel cell platform for the automotive industry in Germany.
Hyon AS During the reporting period, Hyon AS has been launched. Hyon is a joint venture between PowerCell, NEL ASA and Hexagon Composites ASA, and is a one-stop shop that combines knowledge of renewable production, storage and distribution of hydrogen to electricity generation via fuel cell technology. Hyon initially focuses on the marine segment, as the business segment has high demand in Norway
Ich bin gespannt, wie sich diese beiden Projekte (Hyon AS: Zusammenarbeit mit NEL ASA) in den nächsten Monaten entwickeln werden.
Das war doch mal ein guter Thread hier. Wenn mal wieder ein wenig sachlicher Input erscheint wäre es schön. Bitte nicht wieder die Einzeiler mit Blick in die blinde Glaskugel. Bin seit 3 Jahren dabei und werde in einigen Jahren die Ernte einfahren.
Moderation Zeitpunkt: 30.03.22 13:00 Aktionen: Löschung des Beitrages, Nutzer-Sperre für immer, Beitrag wird nicht mehr angezeigt. Kommentar: Spam-User
PowerCell Sweden AB has signed a memorandum of understanding, MoU, with the UK company ZeroAvia concerning series deliveries of 100-kW fuel cell stacks starting in 2024. It is currently estimated that a final agreement could include delivery of 5,000 units over a five-year period. Final commercial terms will be negotiated in the next phase. The parties’ ambition, in accordance with the MoU, is to reach a final agreement in the third quarter of 2022.