Zitat:"...The news is finally official: The Drug Enforcement Administration denied a five-year-old marijuana rescheduling petition on Thursday morning. It was the fourth consecutive time the DEA has denied a petition to reschedule cannabis, and the agency’s announcement sent shockwaves throughout America’s legal pot industry....The decision, which will likely push medical marijuana research forward while keeping cannabis within the ultra-restrictive Schedule I classification... " ENDE Zitat
CANOPY GROWTH TO ANNOUNCE FIRST QUARTER FISCAL 2017 FINANCIAL RESULTS
Canopy Growth Corp. will release its financial results for the first quarter of fiscal 2017, the three-month period ended June 30, 2016, on Aug. 29, 2016.
Following the release of its first quarter fiscal 2017 financial results, Canopy Growth will host a conference call and audio webcast with Bruce Linton, chief executive officer, and Tim Saunders, chief financial officer, at 8:30 a.m. ET the same day.
Was erwartet ihr von den Zahlen? Habe das mulmige Gefühl, dass im Kurs noch zu viel Vorschusslorbeeren stecken - kann mich aber auch irren. Long bleibe ich sowieso, ich überlege nur einen eventuellen Teilverkauf und günstigeres Einsammeln danach. Kann mich absolut nicht entscheiden - sehr oft hätte das funktioniert, ich habs aber nie gewagt. Meinungen Erwünscht :-)
werden M.m.n. den Kurs, mindestens, weiter Stabil halten. Canopy Growth oder auch Terra machen in der Branche Top Arbeit ... das wird für viele Unternehmen nicht leicht.
Hatte noch keine Zeit, die Zahlen genauer zu analysieren - auf den ersten Blick aber absolut solide. Ausgaben für Sales/Marketing sowie Administration sind deutlich angestiegen, was natürlich etwas auf die Marge drückt. Dies sollte aber nur ein kurzfristiger Effekt und damit gewissermaßen eine Grundlage für weiteren Umsatzzuwachs sein.
Sollte sich jemand das Zahlenwerk schon genau aufgedröselt haben, freue ich mich über jeden Meinungsaustausch.
"The non-cash gain on biological assets more than offset other cost of sales and operating expenses in the first quarter of last year to produce positive net income."
Liest sich positiv, wobei hier nicht klar erkennbar ist ob finished goods in Form von fertigem Material, oder lediglich Pflanzen/Plantagenbestand gemeint ist.