AFTER HOURS Alcoa shares up on cost-cutting plans
By Carla Mozee, MarketWatch
Last update: 4:49 p.m. EST Jan. 6, 2009LOS ANGELES (MarketWatch) -- Shares of Alcoa Inc. ticked higher after a brief trading halt Tuesday evening as the aluminum giant outlined aggressive cost-cutting plans that will include job losses for more than 13,000 workers.
AA) were up 0.7% at $12.20. Shares were halted in the opening minutes of the after-hours trading session ahead of the company's announcement that it will cut 13,500 workers, or 13% of its global workforce, sell four business units, and cut output as part of its efforts to conserve cash amid the economic slump. The Pittsburgh-based company expects the moves to result in a fourth-quarter charge of $900 million to $950 million after tax, or $1.13 to $1.19 a share. Alcoa, a component of the Dow Jones Industrials Average
[k]Mag eine Erklärung sein für die Rallye um Silvester herum, dass da einige schon etwas davon wussten... Weiß nicht, wie ich das finden soll, wenn Aktien immer dann hüpfen, wenn Menschen arbeitslos werden. Aber so ist es eben.
Zumindest hat das Papier anscheinend um die 12 Dollar einen Bodensatz gebildet, Ausreißer nach unten wurden umgehend korrigiert (gestern sogar ein zwischenzeitlicher 5% Drop). Weiter nach oben geht es derzeit aber auch nicht, da werden offenbar die Zahlen am Montag abgewartet.
Das mit dem Einpreisen mag schon stimmen, anders kann ich mir nicht erklären, dass die Autopapiere nach oben gehen bei 25% weniger Verkäufen im Vergleich zum Vorjahr.
Ich halte erst einmal meine Anteile, ich hoffe auf eine Obama-Rallye. Außerdem hat der Dow die 9000 erstmals im Schlusskurs gehalten, kann zusätzlich Auftrieb geben.[/k]
|