Ballard Power Systems lebt noch (Wieder)

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neuester Beitrag: 29.02.24 19:12
eröffnet am: 08.01.09 15:04 von: Lapismuc Anzahl Beiträge: 15110
neuester Beitrag: 29.02.24 19:12 von: JAM_JOYCE Leser gesamt: 5840638
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08.01.09 15:04
44

5277 Postings, 6367 Tage LapismucBallard Power Systems lebt noch (Wieder)

Zitat von nollinger  (Heute um 13:04) Beitrag anzeigen
Zitat von Lapismuc (Heute um 13:00) Beitrag anzeigen
Zitat von nollinger (Heute um 12:24) Beitrag anzeigen
ta7a jetzt ausgesetzt
und eine BALLARD POWER SYSTEMS INC. REGISTERED SHARES O.N. ist auch schon dieses Jahr ausgesetzt
die wurden doch nur umgetauscht in ARENB ???
Korrektur A0RENB
-----------
Man wird nicht reich, durch das, was man verdient, sondern durch das, was man nicht ausgibt
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15084 Postings ausgeblendet.

21.01.24 15:54
1

1354 Postings, 1302 Tage KlimawandelBallard & CO

Grundsätzlich ... sehe ich fast keine wirklich eklatanten Unterschiede zwischen den Firmen in der Wasserstoffbranche ...
Hier wird jedes Unternehmen am Leben erhalten ... mit kleinen Stückzahlen, dennoch findet kein echter Durchbruch statt.

Und ich bin 100% der Meinung dass dies rein politisch/wirtschaftlich von der Fossilindustrie und Politik getrieben ist. Man stellt seit 20 Jahren dieses Thema auf Standby .. und keiner weiß ob wirklich ein Durchbruch kommt, und vor allem keiner weiß ab wann die Fossil Lobby diesbezüglich einsichtig wird, und auch politisch nicht mehr drann hängt, Einfluß auszuübben ...

Das kann noch 10 Jahre aber auch noch 20 oder gar 30 Jahre andauern ... wo Umsätze und Kurse dieser Unternehmen gedrückt werden, um sie handlich am Boden zu halten.
 

22.01.24 12:40

1898 Postings, 4445 Tage sven60neue Studie ref. BZ-Busse...gewaltig

und sehr positiv für Ballard Power....650.000 BZ Busse bis 2037....

https://www.prnewswire.com/news-releases/...BUKqvRwgLELbZY-DsKqSrUKDQ  

27.01.24 13:34

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCESolaris: TMB bestellt 38 Wasserstoffbusse

https://www.omnibusrevue.de/nachrichten/technik/...stoffbusse-3475337

Datum: 26.01.2024
Autor: Sascha Böhnke

Das Verkehrsunternehmen Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) soll noch in diesem Jahr insgesamt 38 Solaris Urbino Wasserstoffbusse erhalten.

Konkret umfasst der Auftrag 36 Urbino 12-Meter-Wasserstoffbusse und zwei Einheiten 18-Meter-Wasserstoff-Gelenkbusse. Aktuell besitzt TMB über 130 Solaris-Busse. Der Urbino wurde 2015 erstmals in die Flotte von TMB in Barcelona aufgenommen. Damit war Barcelona auch eine der ersten Städte, in der die  Urbino 18 Electric eingesetzt wurden. Bestellungen in den Jahren 2018 und 2020 setzten diesen Weg fort. Insgesamt hat Solaris mehr als 900 Busse nach Spanien geliefert, darunter bereits fünf Urbino 12 Hydrogen-Einheiten nach Palma de Mallorca.

Die Wasserstoffbusse Urbino 12 werden mit 70-kW-Brennstoffzellen ausgestattet. In der Gelenkversion verfügen die Brennstoffzellen über eine Ausgangsleistung von 100 kW. Die Fahrzeuge werden außerdem mit einer relativ kleinen Solaris High Power-Traktionsbatterie ausgestattet sein, die eine Hilfsfunktion übernimmt. Das Herzstück des Fahrzeugs ist ein zentraler E-Motor. Die Fahrzeuge verfügen über eine Klimaanlage, USB-Anschlüsse, das eMirror-System, sowie einen Abbiegeassistenten von Mobileye.  

27.01.24 13:36

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEAlternative Antriebe: Rheinbahn bestellt zehn Bren

nstoffzellenbusse

https://www.omnibusrevue.de/nachrichten/technik/...ellenbusse-3469738

Datum: 09.01.2024
Autor: Thomas Burgert

Das Düsseldorfer Verkehrsunternehmen Rheinbahn hat beim polnischen Bushersteller Solaris Bus & Coach zehn Brennstoffzellenbusse vom Typ Solaris Urbino 12 hydrogen bestellt. Die Busse sollen im Laufe des Jahres 2025 nach Düsseldorf geleifert werden, teilte Solaris mit.

Die 12 Meter langen Brennstoffzellenbusse werden mit einer 70-kW-Wasserstoff-Brennstoffzelle von Ballard ausgestattet sein, die von Solaris High Power-Batterien unterstützt wird. Düsseldorf hat sich zum Ziel gesetzt bis 2035 klimaneutral zu werden. Im Busbereich gehört zu dieser Strategie, dass man die Flotte der Rheinbahn auf alternative Antriebe umstellen wird, dabei will das Unternehmen sowohl batterieelektrische als auch wasserstoffbetriebene Fahrzeuge in ihre Flotte aufnehmen. Die nun bestellten Busse sollen mit grünem Wasserstoff betrieben werden, der ausschließlich aus erneuerbarem Strom hergestellt wird.

„Unsere Partnerschaft mit Düsseldorf reicht bis ins Jahr 2005 zurück und umfasst unter anderem die Anschaffung von Elektrobussen. Ich freue mich sehr, dass unsere Wasserstoffbusse schon im nächsten Jahr auch den Düsseldorfern im Rahmen des städtischen Nahverkehrs zur Verfügung stehen werden“, sagte Olivier Michard, Vorstand für Vertrieb und Marketing bei Solaris.

Wasserstoffbetriebene Busse vom Typ Urbino hydrogen würden sich gerade auf dem deutschen Markt zunehmender Beliebtheit erfreuen, erklärte Solaris im Zusammenhang mit dem aktuellen Auftrag aus Düsseldorf. Allein in den letzten Monaten habe man neue Aufträge unter anderem aus Hamburg, Frankfurt, Köln, Duisburg und Groß-Gerau verbuchen können. Die Gesamtzahl der bisher ausgelieferten bzw. bestellten Brennstoffzellenbusse liegt laut Solaris „bereits bei über 700 Einheiten“.  

28.01.24 14:30

292 Postings, 3484 Tage jeep007Die

Kommentare sind ja schön und gut, kann aber nicht erkennen das Ballard die jeweilige Busse verkauft  

30.01.24 20:51

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEUK's Wrightbus approaches Milestone With First #Hy

drogen Buses for Europe- Hydroliner FCEV, soon to hit German roads! # Zero-Emission marvel with a 1,030 km range.

https://fuelcellsworks.com/news/...r-europe-the-kite-hydroliner-fcev/  

30.01.24 20:57

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEKITE Hydroliner FCEV

https://wrightbus.com/de/gb-kite-hydroliner-fcev


BRENNSTOFFZELLE

Ballard FCmove
Wahlweise 70-kW- oder 100-kW-Brennstoffzellenmodul
 

30.01.24 21:02

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCERuhrbahn bestellt 19 H2-Busse bei Solaris

https://www.electrive.net/2024/01/20/...ellt-19-h2-busse-bei-solaris/

Die Ruhrbahn will ihre Busflotten in Essen und Mülheim bis zum Jahr 2033 komplett auf Wasserstoff-Busse umstellen. Der Startschuss soll noch in diesem Jahr fallen. Im Zuge dessen hat der ÖPNV-Betreiber nun bei Solaris 19 H2-Busse bestellt, die 2024 und 2025 in Essen eintreffen sollen.

...

Es ist der erste Auftrag der Ruhrbahn beim polnischen Hersteller, heißt es in einer Mitteilung. Konkret orderte das ÖPNV-Unternehmen neun Urbino 12 Hydrogen und zehn Urbino 18 Hydrogen. Ein Auftragswert wurde jedoch nicht genannt.

Zu den technischen Daten hält sich Solaris recht bedeckt. Lediglich die 70-kW-Brennstoffzelle in der 12-Meter-Variante als auch die 100-kW-Brennstoffzelle in der 18-Meter-Variante werden genannt. Und weiter: „Alle Modelle werden von zentralen Elektromotoren angetrieben. Die Wasserstoffbusse von Urbino werden außerdem mit Solaris High Power-Batterien ausgestattet sein, die die Brennstoffzelle bei erhöhter Aktivität unterstützen sollen.“  

30.01.24 21:12

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCENew commercial vehicle registrations: vans +14.6%,

trucks +16.3%, buses +19.4% in 2023

https://www.acea.auto/cv-registrations/...ks-16-3-buses-19-4-in-2023/

26 January 2024

In 2023, new EU van sales surged 14.6% to nearly 1.5 million units, driven by strong performances in key EU markets. Italy led the way with a remarkable 22.7% growth, followed closely by Spain at 22%, Germany at 12.1%, and France at 8.9%.


 
Angehängte Grafik:
bus.jpg (verkleinert auf 88%) vergrößern
bus.jpg

30.01.24 21:27

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEbusherstellerauftraege

https://fuelcellsworks.com/news/...o-power-solaris-buses-in-europe-2/
https://www.ballard.com/about-ballard/newsroom/...ris-buses-in-europe

Ballard announces orders for 62 hydrogen fuel cell engines to power Solaris buses in Europe
...
The hydrogen fuel cell engines will power buses in Germany and Poland. The number of engines ordered by Solaris year-to-date is now close to 350, representing substantial growth over the more than 140 fuel cell city buses that Solaris has deployed with customers in Europe to date.

“The impressive order activity from Solaris give us confidence in our expectations that the current momentum in our bus vertical will continue into 2024,” said David Mucciacciaro, Ballard Chief Commercial Officer. “The commercial traction of hydrogen-powered fuel cell buses in Europe proves the market increasingly understands fuel cell bus advantages including range, refueling time, similar operating practices as diesel, and scalable infrastructure.”  

04.02.24 20:16

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCESolaris in the booming hydrogen bus market

https://www.solarisbus.com/en/press/...oming-hydrogen-bus-market-2101

26.01.2024
Solaris is a highly experienced partner when it comes to the deployment of hydrogen technology in the public transport field. 40 customers from 10 European countries have already signed contracts with the manufacturer and placed orders for over 700 vehicles.

The Urbino hydrogen bus has been winning over more and more clients, starting with the decision to develop a prototype of a 12-metre bus, powered solely by a hydrogen fuel cell, to the launch of this bus model in 2019, followed by the launch of an articulated, 18-metre version. Passengers, drivers and carriers in European towns and cities, all appreciate the benefits of travelling in these state-of-the-art vehicles. Today, Solaris is a leader in deploying hydrogen technology in public transport and an experienced partner for 40 operators. So far, the manufacturer has delivered nearly 200 hydrogen-powered vehicles. What is more, Solaris is now working on the completion of orders for at least another 500 hydrogen vehicles, and hydrogen buses account for an increasingly significant share in the production mix of the manufacturer.

Over the last few months, Solaris has landed several particularly prestigious orders. In September 2023, the company signed the biggest ever one-off contract in Europe for the delivery of hydrogen buses. The municipal public transport operator TPER, in the city of Bologna, purchased as many as 130 Urbino 12 hydrogen buses. In addition, the carrier will also have the possibility to extend the order by another 140 vehicles.

Another Italian public transport operator, Azienda Veneziana della Mobilita, has ordered an impressive number of 90 Urbino hydrogen vehicles, including 75 12-metre and 15 articulated units. These zero-emission hydrogen buses will be put into operation both on the mainland and on the islands of the Venetian Lagoon. This contract also stipulates an option to extend the order by an additional 23 vehicles.

An equally considerable order has been secured by the bus maker in the German market. The German carrier RVK Köln has yet again opted for Solaris hydrogen buses, for a third time to be precise. Its impressive fleet of 35 Solaris hydrogen buses will be joined by 18 articulated vehicles that boast hydrogen fuel cell technology. The Urbino 18 hydrogen model, selected by RVK, will feature cutting-edge driver assistance systems.

Recognising the ongoing development of the hydrogen vehicle market, and thus seeing a growing number of orders for buses powered by a hydrogen fuel cell, Solaris has been strengthening this particular area of its business activity. One of Solaris’s latest hydrogen-related projects is the construction of its Hydrogen Hall, which will constitute a part of the manufacturing line dedicated solely to hydrogen drivelines.

Solaris’s impressive order book - containing orders for vehicles from customers from Austria, Switzerland, Germany, Spain, France, Italy, the Netherlands, Poland, Sweden, and Slovakia – is reflected in market data. In 2022, 99 hydrogen buses were registered in Europe for public transport purposes. Though data for the whole of 2023 is not yet in, currently one can compare this figure to the first three quarters of 2023. A total of 137 brand-new buses fuelled by a hydrogen fuel cell rolled out onto Europe’s streets back then, which means an increase of 38% on 2022. The figures for the last quarter will certainly only improve this result. For comparison, just a few years ago, in 2018, not a single hydrogen bus was registered in Europe.

As predicted, the zero-emission bus market is anticipated to grow over the next few years. European countries have ambitious emission reduction goals, and hydrogen buses are considered a viable solution to help meet these targets and to improve urban air quality[1]. According to the current position of the Council and the European Parliament, all new city buses in EU will be 100% zero-emission by 2035[2].

When it comes to hydrogen refuelling stations, there are currently over 230 such stations in operation, and another 120 are under construction[3]. Hydrogen infrastructure will be expanded, and pursuant to the AFIR Regulation coming into force in April this year, hydrogen refuelling stations will be deployed with a maximum distance of 200 km between them along the most significant EU transport corridors by 2030[4].

There are a number of arguments in favour of hydrogen. The first is the fact that hydrogen is an entirely clean energy source when used as a fuel and it produces no carbon emissions. Of no less significance are such advantages as the long ranges, high energy density, fast refuelling, flexibility in managing a fleet of hydrogen vehicles, and how distinctively quiet it is in operation. However, the Solaris’s mission goes far beyond the manufacture of hydrogen vehicles themselves – the bus maker also aims to be a partner in implementing this technology in public transport.

[1] https://www.fortunebusinessinsights.com/hydrogen-buses-market-108502

[2] https://www.consilium.europa.eu/en/press/...rucks-buses-and-trailers/

[3] https://h2.live/

[4] https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2023/1804/oj
 

06.02.24 09:47

294 Postings, 1560 Tage WuchtigeBerthaRebound

Unterstütztung bei 2,79€  

07.02.24 11:17

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEBallard receives follow-on order from CPKC Rail

for additional fuel cell engines

https://hydrogenwire.com/2024/02/06/...-additional-fuel-cell-engines/

Canadian Pacific Kansas City (CPKC) rail has awarded Ballard an additional order of 12 fuel cell engines, delivered in 2024, the Ballard announced. The 200kW FCwave engines will support the expansion of CPKC’s new fleet of hydrogen-powered locomotives planned for regular switching and local freight service applications in Alberta, Canada.

To date, Ballard has supplied CPKC with 50 fuel cell engines for use in its hydrogen locomotives, with combined fuel cell power of 10MW. The additional locomotives are expected to enter service by the end of this year.

Dr. Kyle Mulligan, CPKC AVP Operations Technology, added: “Our hydrogen locomotive program demonstrates our commitment to reduce greenhouse gas emissions and we are pleased to continue to work with the team at Ballard to implement effective alternative fuel solutions.”

Since 2021, Ballard has supplied CPKC with fuel cell engines for use in three different types of locomotives, which have undergone subsequent and successful field testing, proving the capabilities of Ballard’s hydrogen fuel cell technology in locomotive applications. Further development on range across temperature variations, heavy hauling, fine tuning auxiliary load to avoid waste, and increased number of hours on current and additional units will support continued technological evolution.

The success of these trials, combined with the need to achieve CPKC’s emissions goals, has resulted in the significant expansion of the original hydrogen locomotive program.

The locomotives will be partially funded through the Emissions Reduction Alberta (ERA) program, which helps the province deliver on its environmental and economic goals. This in turn supports the decarbonization of rail transport by funding hydrogen production and refueling infrastructure along with hydrogen-powered locomotives.

Press release https://shorturl.at/nyDP7  

14.02.24 12:19

18864 Postings, 943 Tage Highländer49Ballard Power

Ist der Absturz des kanadischen Brennstoffzellenherstellers überhaupt noch zu stoppen?
https://www.finanznachrichten.de/...e-sie-ist-nicht-zu-halten-486.htm  

23.02.24 13:45

6870 Postings, 2786 Tage KautschukIst das alles nur laberei mit der Energiewende?

Weder Windkraft noch Solar noch Wasserstoff !

Überall geht es nur Bergab. Hat mir der Scheiss schon Kohle gekostet  

23.02.24 16:27

57 Postings, 1200 Tage opcpowerKautschuk, Energiewende

Sehe es genauso, bin seit ein paar Jahren bei mehreren Werten investiert. Hätte ich mal vor 2 Jahren verkauft, aber wer konnte schon sehen, was in der Welt so passiert. Jetzt sind sie viele Förderprogramme aufgelegt, das es endlich losgehen könnte mit der Energiewende, aber es gibt anscheinend sehr viele, die es nicht wollen, kaum zu glauben.  

26.02.24 10:26

82 Postings, 4494 Tage Kritsch@ Sven


Du schreibst u.a.:

... Der China-Effekt ist bei Ballard noch nicht ansatzweise von der Börse berücksichtigt im Kurs....kommt all das - in case - dann notiert Ballard wieder bei 10+ ...

JPMorgan und Blackrock ziehen rund 14 Billionen Dollar aus einer Klimaschutzinitiative

Na, was macht die BALLARD Stimmung? NEWS - Schweigen im Walde von dem Verein. Kurs demnächst < 2 €?

Wie sind Deine Prognosen für 2024?


 

26.02.24 16:23
1

79 Postings, 2240 Tage TeewasserBillionen sind Milliarden

Amerika sind die Billionen = Milliarden

Nur nicht verrückt machen lassen.  

29.02.24 09:38

79 Postings, 2240 Tage TeewasserNews von der homepage

29.02.24 18:52

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEaber auch so ist mit mehr h2 bussen zu rechnen

Wrightbus secures new European order for hydrogen buses

https://wrightbus.com/en-gb/...-new-European-order-for-hydrogen-buses
Press Release  26 February, 2024

Pioneering zero-emission bus manufacturer Wrightbus has secured another major European order for its hydrogen single deck bus.

German transport company Saarbahn GmbH has ordered 28 Kite Hydroliners with the first due to be delivered this year.

Together with Saarbahn Netz GmbH, Saarbahn GmbH employs around 580 people and transports around 43.7 million passengers by road and rail every year.

The order is another significant deal for Wrightbus in the European market, following orders in Germany from West Verkehr, which will receive 12 single-deck Kite Hydroliners, and Regionalverkehr Köln GmbH (RVK), which has signed a contract for up to 60 Kite Hydroliners.

Further contracts for 51 buses from two additional customers have already been signed in 2024.

Wrightbus offers a wide range of zero emission buses in Europe and the UK, including single and double deck hydrogen and battery electric buses.

The buses will be built at the Wrightbus factory in Ballymena, Northern Ireland, supporting hundreds of new high-skilled jobs to help level up and grow the economy.

Jean-Marc Gales, Chief Executive of Wrightbus, said: “This is a significant deal for Wrightbus, Saarbahn GmbH and the people of Saarland. We are delighted to deliver even more zero-emission buses in support of clear net zero targets

“Saarbahn is the largest public transport operator in Saarbrücken and the surrounding area. Therefore, adding hydrogen buses to the fleet will have a significant positive impact on the

region’s environment.”

Project manager Torsten Burgardt from Saarbahn said: “We are extremely pleased to be working with Wrightbus to bring zero-emission buses to the roads of Saarland. We take our

environmental responsibilities very seriously and this is the first step towards ensuring that half of our fleet is made up of zero-emission buses in the next three years.”




 

29.02.24 18:58

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEzu der wrightbus order

29.02.24 19:01

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEbilliger müssen sie werden

https://www.sustainable-bus.com/...htbus-hydrogen-coach-2026-project/

Wrightbus to launch a H2 coach in 2026

Jean-Marc Gales, Wrightbus CEO, is quoted by Bus & Coach Buyer as saying that "The concept is ready, the predevelopment work has been done, so we are confident we can launch it in 2026". It's not yet clear if the vehicles will be in-house built or realized in cooperation with bodybuilder partners.

Wrightbus is on track to develop a hydrogen-powered fuel cell coach with launch planned for 2026. The news is reported on UK trade media Bus & Coach Buyer.

The Northern Ireland-based manufacturer placed (surprisingly!) fourth in the European BEV bus market 2023, with 469 units registered.
Wrightbus hydrogen coach coming

Jean-Marc Gales, Wrightbus CEO, is quoted by Bus & Coach Buyer as saying that “The concept is ready, the predevelopment work has been done, so we are confident we can launch it in 2026“. It’s not yet clear if the vehicles will be in-house built or realized in cooperation with bodybuilder partners.

According to the information reported on the media, the manufacturer’s CEO said that the “If you build a hydrogen coach, it’s a technical tour de force. Coach operators require six to ten cubic metres of luggage space. You need at least 50 to 60 seats and disability access and enough packaging space to put the tanks and the hydrogen cooling system and the fuel cells in. But we can do it, we have the technical expertise with fuel cells; we have the best engineers on the market for fuel cell buses. We have millions of miles with electrical and fuel cell vehicles in service since we launched them”.
 

29.02.24 19:12

1582 Postings, 4127 Tage JAM_JOYCEBEV or FCEV? BEV or FCEV?The complementary role

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